سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت شیشه فولکس پاسات

?

 قیمت شیشه فولکس پاسات

نقش-اساسی-و-مهم-شیشه-در-خودرو?

شیشه از جمله لوازم ‌یدکی خودروها که بسیار آسیب‌پذیر بوده. در اثر بروز حوادث دچار خرابی می‌شود. تولیدکنندگان و فروشگاه‌های بسیاری در سراسر کشور به فروش این قطعه مهم و حیاتی خودرو می‌پردازند. مجموعه عبدالهی به‌عنوان یکی از مراکز باسابقه و باتجربه در زمینه فروش انواع شیشه‌های خودرو، در نظر دارد که کلیه محصولات خود را در وب سایت شرکت به نمایش گذاشته. امکان عرضه و فروش شیشه فولکس پاسات را به‌صورت آنلاین برای کلیه خریداران فراهم آورد.

نقش اساسی و مهم شیشه در خودرو

از مهمترین بخش ها و قطعات خودرو که نقش بسیار مهمی در حفظ امنیت راننده و سرنشینان داخل خودرو دارد، شیشه آن می باشد.

شیشه استاندارد خودرو باید کاملا صاف و یکدست بوده. هیچ‌گونه خراش، ضرب‌دیدگی، ناصافی و اعوجاج درآن وجود نداشته. همچنین در بافت آن اثری از حباب و مواد زائد و ناخالص موجود نباشد. وجود هر یک از این نشانه‌ها بیانگر پایین بودن کیفیت ساخت شیشه بوده و سبب کاهش طول عمر و ایمنی آن می‌شود.

 

در زمان های گذشته از شیشه‌های معمولی در ساخت خودرو استفاده می شد. این شیشه ها بسیار آسیب پذیر بوده و به مرور زمان و با بروز حوادث رانندگی، سرنشینان و راننده دچار سوانح ناگوار شده و در بسیاری از موارد منجر به مرگ آن ها می‌شد. به همین دلیل این جنس شیشه ها از دور خارج شده و در ساخت خودرو دیگر از آن ها استفاده نشد.

به همین دلیل در سال 1999 هنری فورد از تکنولوژی جدید در ساخت شیشه خودرو استفاده کرد. لمینت را به‌عنوان مواد اولیه ساخت شیشه اتومبیل به‌کار برد. از آن پس در ساخت این بخش از خودرو تغییرات شگرفی اتفاق افتاده و به مرور زمان بر کیفیت ساخت آن افزوده شد.

انواع شیشه های خودرو

همان‌طور که می‌دانید بخش‌های مختلفی از ماشین دارای شیشه هستند. با توجه به محلی که این شیشه‌ها در آن قرار گرفته‌اند. در کیفیت‌، با مشخصه‌های منحصر به فرد خود و در سایزهای مختلف تولید می‌شوند اما در حالت کلی شیشه‌های اتومبیل در انواع مختلفی طبقه‌بندی‌شده و به فروش می‌رسند که در ادامه در ارتباط با آن‌ها توضیح داده خواهد شد:

1- شیشه خودرو مجهز به لایه P.V.B :

این نوع شیشه به‌صورت دو لایه بوده و از شیشه‌های بسیار متداول می باشد که در تولید اکثر اتومبیل‌ها به عنوان شیشه جلوی آن ها استفاده می‌شود. این نوع شیشه به دلیل تکنولوژی ساخت و دو لایه بودن آن، مزایای بسیاری را برای خودرو به همراه دارد که در زیر به مزایای آن اشاره خواهیم کرد:

  • این شیشه دو لایه در مقابل برخورد ضربه‌ها و اجسام سنگین مقاومت بسیاری از خود نشان می‌دهد.
  • در صورت بوجود آمدن ترک ریز در این شیشه، امکان ترمیم آن وجود دارد. در اصطلاح این ترک ها قابل جوش دادن بوده. به کمک برخی از روش ها می توان از گسترش آن جلوگیری به عمل آورد.
  • در هنگام وقوع تصادف و شکسته شدن کامل شیشه، این شیشه دو لایه فرو نریخته و خرده شیشه های شکسته را در درون خود نگه می دارد. آسیبی را متوجه سرنشینان داخل خودرو نمی کند.
  • لایه محافظ UV موجود در شیشه، تا حد زیادی جلوی اشعه مضر خورشید را گرفته. برای محافظت سرنشینان خودرو از مضرات اشعه ماورای‌بنفش خورشید بسیار کارآمد می باشد. در طول شب نیز به گونه‌ای طراحی‌شده است که نور اطراف اتومبیل را به‌صورت کامل منعکس می‌کنند تا مشکلی در دید راننده به وجود نیاورد.
  • قسمت بالای این شیشه ها تیره‌ تر در نظر گرفته می‌شود. همین امر سبب می شود که نور کمتری از سمت بالا وارد اتاق راننده شده و دیده راننده را نگیرد.

شیشه‌های جانبی خودرو:

این شیشه‌ها معمولی تر بوده و لایه P.V.B ندارند. اما به‌گونه ای طراحی شده‌اند که به‌اندازه کافی مستحکم بوده. از او ورود سرما و یا گرما در فصل زمستان و تابستان به داخل اتاق خودرو جلوگیری کرده. در صورت هرگونه شکستگی و ترک، قطعات آن به سرنشینان داخل خودرو آسیبی وارد نکند. این شیشه‌ها در برخی از اتومبیل‌ها به‌صورت پیش‌فرض کمی دودی رنگ طراحی می‌شوند تا در هنگام مسافرت از گرم شدن زیاد از حد خودرو و ورود نور شدید آفتاب به داخل اتومبیل جلوگیری شود.

شیشه‌های دودی:

در طراحی برخی از اتومبیل‌های لوکس و کلاسیک از شیشه‌های دودی استفاده می شود. تا جلوی اشعه UV خورشید تا حد ممکن گرفته شود تا هم سرنشینان را از این اشعه مضر محفوظ بدارد. هم از اجزای داخلی ماشین در برابر آن محافظت کند. این امر سبب حفظ کیفیت و رنگ اولیه قطعات شده و طول عمر آنها را افزایش می دهد.

شیشه خودروی المنت دار:  

اصولا شیشه‌های عقبی ماشین مجهز به یک سری خطوط سیاه‌رنگ هستند که این‌ها همان المنت‌های شیشه می باشند. وظیفه المنت ها این است که در فصول سرد سال، بخار شیشه را گرفته و از دید راننده نکاهد.

شیشه های مجهز به نمایشگر (نسل جدید شیشه های خودرو):

به‌ تازگی و با پیشرفتی که در تکنولوژی اتفاق ‌افتاده است. نسل جدیدی از نمایشگرها در شیشه جلوی اتومبیل طراحی و تعبیه ‌شده است. این نمایشگرها، به واسطه حسگرها و دوربین‌های بسیار پیشرفته‌ای که در خود دارند. مناظر و اشیا و فضاسازی مسیر و اطراف جاده را شبیه‌سازی کرده و روی شیشه جلوی اتومبیل به نمایش می‌گذارند. این تکنولوژی با قابلیت مسیریابی و تابلو خوانی، امکان یافتن آدرس و اعلام اخطار محدودیت سرعت را به راننده اعلام می کند.

شرکت آلمانی فولکس با بهره گیری از علم به‌روز، کلیه استانداردهای لازم را در ساخت این خودرو و لوازم آن بکار گرفته است. شیشه فولکس پاسات، درجه ایمنی بسیار بالایی داشته. با مقاومت و پایداری که از خود نشان داده توانسته است اطمینان سرنشینان داخل اتومبیل را در حد بالایی نگه دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شیشه اتومبیل عبدالهی تماس بگیرید.

?